22 Kasım 2013

Ali Nazik Kebabı

Patlıcan yemeklerini çok fazla sevmiyorum ancak patlıcan seven bir eşe sahip olunca Ali nazik kebabını denemek istedim. Bu yemeği patlıcan tadını çok fazla almadan ben de keyifle yiyebiliyorum. Tarifini internette gezinerek öğrendiklerim kadarıyla, biraz da kendimden bir şeyler katarak çıkardım. Dilerseniz kıyma ile de yapabilirsiniz.

   
     Malzemeler;
  • 400 gr dana kuşbaşı
  • 4 adet orta boy patlıcan
  • 3-4 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet soğan
  • 1 adet çarliston biber
  • 2 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı yenibahar
     Hazırlanışı;
  • Öncelikle patlıcanları yıkayıp, çatalla veya bıçakla bir kaç yerden delerek közlüyoruz. Ben közleme aşamasında közmatik kullanıyorum. Ocakta veya fırında da közleyebilirsiniz. Közlerken üzerine bir kapak kapatırsanız daha iyi sonuç alırsınız.
  • Patlıcanlar yumuşayınca temiz bir poşete koyup poşeti sıkıca bağlıyoruz. Böylece kabukları daha kolay soyulacaktır. Bir süre bekledikten sonra kabuklarını soyup geri kalan kısmı ince ince doğruyoruz. 
  • Sarımsağı dövüp - rendeleyip süzme yoğurtla karıştırıyoruz. Evde süzme yoğurt yoksa süzgeçten geçirerek süzme yoğurda yakın bir kıvam elde edebilirsiniz.
  • Yoğurtla patlıcanları karıştırıp servis edeceğimiz kaba koyuyoruz.
  • Etleri tavada kavuruyoruz, ben kavurma işlemi yaparken önce biraz su ekliyorum, etler haşlandıktan sonra biraz yağ ekleyip kavuruyorum. Böyle daha yumuşak ve lezzetli oluyor. Etler kavrulduktan sonra yemeklik doğradığımız soğanı ve biberi ekleyip kavuruyoruz. Salçayı ekleyip kavurduktan sonra biraz su ekliyoruz ve baharatlarını da ekleyip suyunu biraz çekene kadar pişiriyoruz.

  • Patlıcanların üzerine ekleyip servis yapıyoruz. Süslemek için maydonoz kullanabilirsiniz. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder